Vecka 2

Första Stockholmsveckan har passerat och jag har byggt upp grunden för mitt arbete. För er som inte vet vad jag gör skriver jag en marknadsföringsrapport med Cerveras kund som utgångspunkt samt fokus på omvärlden och hur man arbetar med branding. Utifrån kunskapen om kunden är min förhoppning att ge feedback och kreativa förslag på den marknadsföringsstrategi man bedriver idag. Jag arbetar även rent operativt med att föra in artiklar i en databas.

 

Frågorna som jag arbetar med att besvara nu är vilka kundsegment Cervera har och hur man eventuellt skulle kunna mäta vilka/vilket av dessa som genererar högst lönsamhet. Jag har jag kommit igång med segmenteringen och kommer fortsätta med det under resten av veckan. Att samla informationen om kunden och välja segmenteringsstrategi har varit mer komplicerat och tog längre tid än jag först trodde. De strategier jag lärt mig via utbildningen är ganska olika de metoder man använder här, vilket är otroligt lärorikt men kräver extra tid av mig då jag ska bedöma vilken strategi jag tror är effektivast.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0